Thursday 29 March 2012

Un dispozitiv rentabil si eficient in activitatile agricole !

Nu mai stiu  cum a inceput totul . Imi aduc aminte parca  faptul ca am citit intr-o carte de specialitate despre acest tip de instalatii. De mic am vrut sa ma fac agricultor, de fapt de mic am lucrat pamantul.  La mine in familie agricultura era de fapt activitatea desfasurata zilnic pentru a putea supravietui. Parintii mei dispuneau de o suprafta de pamant pe care o cultivau  si o munceau anual pentru ca noi sa putem trai si sa avem ceva pe masa. Ii ajutam cat de mult puteam, caram cu ei cot la cot apa ca sa udam. Era foarte greu sa “ irigi” cu galeata o suprafata considerabila de pamant. Am trait pe propria- mi piele aceste evenimente si stiu cat de greu este. Solutii existau dar noi nu aveam resurse financiare pentru a putea  face o schimbare cat de mica in acest sens.  Am crescut, m-am documentat mult in acest domeniu. Mi-am cumparat un teren pe care voiam sa-l transform intr-o minunata livada. Mi am montat o pompa submersibila cu surub tocmai pentru nu mai avea grija in ceea ce priveste capitolul irigat. Este un dispozitiv simplu, are ca si piese componente elemente extrem de simple, are la baza un principiu simplu de functionare si ce este mai important poate fi scufundata la adancimi considerabile.  Eu in zona unde voiam sa mi fac plantatia, apa se afla la  adancime. A fost tipul de pompa submersibila care mi s-a potrivit perfect. Pot impartasi celor din jurul meu experienta mea privind utilizarea acestui produs, pot da  chiar si cateva sfaturi . pompa submersibila de adancime are un  mecanism simplu de functionare, nu conteaza adancimea de scufundare in apa, apa este pompata cu presiune, iar recolta este irigata cum trebuie. In momentul in care este pusa in functiune este recomandat sa se afle in apa in totalitate. Izolatia electrica trebuie ferita de umiditate. In momentul in care punem in functiune  pompa submersibila trebuie sa ne asiguram ca instalatia electrica, cablul electric sa nu sufere vreo defectiune sau sa aiba  vreo portiune deteriorata. pompa submersibila pe care o am eu este  trifazata cu surub. Pentru a proteja motorul am instalat un compresor de faza. Prin scufundarea pompei in totalitate in apa se verifica daca functioneaza bine, daca motorul si surubul se rotesc in sens corect. In conditiile in care in apa sunt impuritati mai mari se recomanda ca pompa sa se verifice regulat prin demontarea acesteia. Tinand cont de concentratia si densitatea de impuritati din apa, se verifica starea in care se afla pompa si masura in care reuseste sa traga apa si sa o impinga la suprafata. Mare atentie si la cablul de conexiune care nu trebuie scufundat in apa; in conditiile in care bazinul sau putul este prea adanc, de preferinta ar fi sa se schimbe cablul cu altul pentru a evita eventuale accidente nedorite.pompa submersibila este un dispozitiv eficient si  deloc greu de intretinut daca stii anumite lucruri pe care  trebuie sa le pui si in aplicare.


pompa submersibila, hidrofor

No comments:

Post a Comment